D-terminali uuenenud osa on avatud

Tallinna Sadam andis täna, 8.oktoobril  reisijate kasutusse D-terminali uuenenud osa. Esimesena said uut terminali avastada hommikul kell 07:30 Tallinki laevale Megastar suundunud reisijad.

Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusdivisjoni juhi Peeter Nõgu sõnul on ehitusfirma Nordecon teinud head tööd ja jõudnud töödega nii kaugele, et on võimalik avada D-terminali esimene etapp. „Alates tänasest on Tallinna Sadama külastajate käsutuses Eesti suurimale mere- ja turismiväravale sobilikud valgusküllased ja moodsad ruumid. Terminali sisekujunduses on kasutatud kaasaegseid materjale, naturaalset puitu ja heledaid toone.“

Hoone esimesel korrusel võtab reisijaid vastu avar aatrium ja kauplus, sealt viivad kaldteed teisele korrusele piletikassade jacheck-in alale. Terminali kolmas korrus saab olema ainult piletiga reisijate päralt. Akendest avanevad kaunid vaated nii vanalinnale kui sadama-aladele, reisijate kasutuses on tunduvalt suuremad oote- ja istumisalad, kohvik ning kauplus. Laevaga saabuvad reisijad saavad edaspidi kolmandalt korruselt mööda kaldteed otse esimesele korrusele.

Uue terminalihoone fassaad on mereväravale vastavalt esinduslik – taustvalgustusega topelt-klaasfassaadi katavadsuuremõõdulised seinaplaadid ja iluvõrk.

„D-terminali uue osa ehitusprotsess on olnud üksjaguväljakutseterohke eelkõige seetõttu, et terminal on samal ajal töös igapäevaseks reisijate teenindamiseks. Samal ajal on muidugi igale ehitajale põnevaks väljundiks võimalus ehitada sellise kaalu ja tähendusega objekti, mida läbib igal aastal miljoneid külastajaid.Valmis on esimene etapp ning vanast osast on rekonstrueeritud umbes pool, kus tööd veel jätkuvad,“ sõnas Nordecon AS projektijuht Marek Sööt.

„Päris kõik veel uues terminalis ja terminaliosas valmis ei ole. Reisijate logistika laevale ja laevalt tuleb esilagu lahendada ajutiselt seni valminud alal. Samuti on uuenenud osas veel paari kuu jooksul kasutusel vana mööbel ning peame leppima asjaoluga, et siiani käigus olnud vana terminaliosa eraldatakse uuest ajutistekergseintega,“selgitas Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusjuht Peeter Nõgu. „Kolmandik terminalist nõuab veel rekonstrueerimist ja seetõttu kostub terminalis endiselt müra ja näeb terminali ümbruses ehitusmaterjale ning lammutamata konstruktsioone.“

D-terminali ehitab Nordecon AS ja hoone lõplik valmimine on planeeritud 2020.aasta suveks.

Hoone arhitektuurse osa ja sisekujunduse autoriks onarhitektuuribüroo R-Konsult Irina Raud juhtimisel.Ehituse konstruktsiooni ja eriosad projekteeris SWECO Projekt AS ning elektri, nõrkvoolu ja automaatikaRausi OÜ. Terminali ja tehnosüsteemide projekteerimisel kasutatakse uuenduslikku mudelprojekteerimise (BIM) meetodit.

D-terminali rekonstrueerimist kaasrahastab Euroopa Liit Euroopa Ühendamise Rahastu projekti TWIN-PORT 2 nr 2014-EU-TM-0087-M raames.

Vaata lisaks