Reisijate korduma kippuvad küsimused

Kas terminalides on Wifi?

Tasuta Wifi leviala on olemas nii A- kui ka D-terminalis, kruiisialal ja valdaval osal reisisadama territooriumist. Tallinna Sadama WiFi võrgu nimi on “portoftallinn”.

Kas reisides on isikut tõendav dokument vajalik?

Reisides on vajalik isikut tõendav dokument. Kehtiv reisidokument (sh vajadusel viisa) peab reisijal olema kaasas kogu reisi vältel. Dokumentide kehtivuse ja õigsuse eest vastutab reisija. Kõikidel riigipiiri ületavatel reisijatel on kohustus esitada reisidokument.

Kuidas reisida lemmikloomaga?

Reisija peab tagama nii lemmiklooma kui ka juhtkoera riiki sisse toomiseks ja väljaviimiseks vajalike dokumentide olemasolu. Lemmikloomaga reisija peab esitama piiripunktis loomapassi. Lemmiklooma pass on kohustuslik kõigile Euroopa Liidu piires loomadega reisijatele. Sellise dokumendi väljastab loomakliinik.
Oluline on teada, et:

  • koertele ja kassidele tuleb broneerida ja osta laevapilet;
  • vaegnägijate juhtkoera ei käsitleta lemmikloomana; juhtkoera võib tasuta kaasa võtta kõikidele laevadele;
  • nõutav on puur või suukorv;
  • looma omanik peab tagama, et lemmikloom ei häiriks teisi reisijaid, laeva meeskonda ega ohusta laeva turvalisust;
  • ohtlike loomade toomine laevale on keelatud;
  • kruiisidele on lemmikloomade kaasavõtmine keelatud.

 

Lisainfot lemmikloomade transportimise ning maale toomise kohta saate:

Veterinaar- ja Toiduameti Harjumaa veterinaarkeskus
Västriku 2b
11312 Tallinn
Tel. + 372 658 0420
https://vet.agri.ee/et/kodanikule/lemmikloomad/lemmikloomaga-reisimine/lemmikloomaga-reisimine

Maksu- ja Tolliamet https://www.emta.ee/et/eraklient/reisimine-saadetised-umberasumine/reisimine-valjastpoolt-euroopa-liitu/lemmikloomad

Lemmikloomade transportimise juhised on saadaval laevafirmade kodulehekülgedel ja piletikassades.

 

Laevade saabumis- ja väljumisajad?

Laevade saabumis- ja väljumisajad on sõidugraafikutes märgitud kohaliku aja järgi. Laevade sõidugraafikud leiab Tallinna Sadama kodulehelt Reisija sektsiooni alt siit:
Sõidugraafikud – väljumised

Kas sadamas on pakihoid?

Vanasadama A- ja D-terminalides on võimalik hoiustada käsipakke. Pakihoiukapid töötavad 1-euroste või 50- eurosendiste müntidega. Suurem kapp maksab 4 eurot / 24h, väiksem 3 eurot / 24h.

Parkimine sadamas?

Vanasadama reisiterminalide juures on võimalik reisijate pealevõtmiseks ja mahapanekuks lühiajaliselt tasuta parkida – selleks on nii A- kui D-terminali juures Kiss&Sail parklad.  Kiss&Sail parklad on kasutamiseks nii erasõidukitele, mittelepingulistele taksodele kui ka sõidujagamis-app’ide sõidukitele (Bolt, Uber, Yandex jne). Otse terminali uste ette pääsevad vaid lepingulised taksod (Tallink, Tulika). Terminalide ees on lubatud lühiajaliselt parkida ainult bussidel.

Vaata parklate asukohti, tingimusi ja hinnakirju siit:
Parkimine

Millised piirangud kehtivad alkoholi- ja tubakatoodetele?

Soome tohib oma tarbeks viia alkoholi piiranguteta. Küll peab reisija suutma tõestada, et see pole müügiks. Alates Eesti liitumisest 01.05.2004 Euroopa Liiduga kehtivad piirangud tubakatoodete ja alkoholi sisseveol:

 

Tubakatooteid:

  • 800 sigaretti;
  • 400 sigarillot;
  • 200 sigarit;
  • 1 kg suitsetamistubakat;
  • 50 milliliitrit tubakavedelikke;
  • 360 grammi tubaka tahket aseainet;
  • 50 grammi muud alternatiivset tubakatoodet;
  • kümme pakki käitlemiseks keelatud suitsuvaba tubakatoodet tingimusel, et ühes pakis ei ole toodet rohkem kui 50 grammi;
  • keelatud suitsuvabad tubakatooted on närimistubakas, nuusktubakas ja suukaudseks kasutamiseks mõeldud tubakas, mille tarvitamiseks ei ole vaja põlemisprotsessi.

 

Alkoholi:

  • kuni 90 liitrit veini, mille hulgas võib olla kuni 60 liitrit vahuveini;
  • kuni 110 liitrit õlut;
  • kuni 10 liitrit kangeid alkohoolseid jooke (alkoholisisaldus üle 22%);
  • 20 liitrit muid eelnevalt nimetamata alkohoolseid jooke (alkoholisisaldusega alla 22%).

 

Piirmäära ületavad kogused kuuluvad maksustamisele.

Tolli- ja aktsiisiinfo, e-toll: 880 0814
E-post tolliinfo@emta.ee

Kuidas käib pileti registreerimine (check-in)?

Kõik eelmüügist ostetud piletid tuleb enne laeva väljumist registreerida laevafirma kassas (check-in terminalis) ja vahetada pardakaartide vastu. Pardakaart tuleb esitada laevale minnes. Pardakaardid kehtivad ainult nendel märgitud reisil.

Sõidukita reisijate registreerimist alustatakse 1,5 tundi enne laeva väljumist pileti ja isikut tõendava dokumendi alusel. Sõidukita reisijate piletite registreerimine lõpeb 20 minutit enne laeva väljumist.

Sõidukitega reisijate registreerimine lõpeb 1 tund enne laeva väljumist.
Sõidukiga reisijad registreeritakse laevale autode check-in’is pileti, reisija isikut tõendava dokumendi ja sõiduki registreerimistunnistuse alusel. Kui autojuht ei ole sõiduki omanikuna või kasutajana märgitud sõiduki tehnilisse passi, siis peab kaasas olema notariaalne volitus, mis tõestab autojuhi õigust selle sõidukiga piiri ületada ja seda kasutada ka välismaal.

NB! Erinevate laevafirmade tähtajad mõnevõrra varieeruvad. Kontrollige konkreetse laevafirma seatud tingimused juba broneeringu tegemisel oma reisibüroost või laevafirma kassast.

Piletite broneerimine ja info?

Tallinna Sadam ei müü laevapileteid ega tee broneeringuid. Vabade kohtade olemasolu kohta laevadel annavad informatsiooni ja broneeringuid teevad piletikassad ja laevafirmade info- ja broneerimiskeskused.

 

Broneerimiskeskuste telefoninumbrid:

 

Tallink
Individuaalbroneeringud ja info, tel: 17 808
(hind 85 senti/kõne + operaatoritasu)
Välismaalt helistades +372 640 9808
booking@tallink.ee
grupid: grupid@tallink.ee
www.tallink.com


Eckerö Line

Tel: 900 1500
(hind 0,80 €/kõne + operaatoritasu)
Välismaalt helistades: +372 664 6006
Muudatused broneeringutes ja seeriapiletiga broneeringud tel +372 6646 005
info@eckeroline.ee
www.eckeroline.ee


Viking Line

Tel: 1719
(hind 0,80 €/kõne + operaatoritasu*)
Välismaalt helistades: +372 666 3966
booking.estonia@vikingline.com
www.vikingline.ee

*Operaatoritasude kohta vaata lähemalt: https://www.vikingline.ee/kontakt/

 

Moby SPL
+372 6660800
terminal.tallinn@stpeterline.com
www.stpeterline.com

Reisijate infotelefon?

Tallinna Sadama reisijate infotelefonilt telefoninumbril 631 8550 saab teavet laevade sõidugraafikute ja reisitingimuste kohta 7 päeva nädalas kell 08.30-18.30. Tallinna Sadam ei müü laevapileteid ega tee broneeringuid. Vabade kohtade olemasolu kohta laevadel annavad informatsiooni piletikassad ja laevafirmade info- ja broneerimiskeskused.

Mis võib põhjustada laeva sõidugraafikust kõrvalekaldumist?

Ühest vastust küsimusele „Kui tugeva tuulega laevad ei välju?” ei ole. Peale tuule tugevuse mängib siin olulist rolli ka tuule suund ja laine kõrgus ning talveperioodil lisaks veel jääolud nii Tallinna kui Helsingi poolel. Laeva väljumise/mitteväljumise sadamast otsustab laevakapten ja see võib selguda ka vahetult enne reisi algust. Soovitame küsida operatiivset informatsiooni Tallinna Sadama reisijateinfo telefonilt 631 8550 või valitud laevafirma infokeskusest.

Laevafirmad ei vastuta reisigraafikust kõrvalekaldumiste eest, kui see on põhjustatud ilmastikutingimustest või muudest laevafirmadest mitteolenevatest asjaoludest (nn force majeure).

Reisi ärajäämisel ilmastikutingimuste või muudest laevafirmadest mitte olenevatest asjaoludest kliendile tekkinud lisakulu, samuti saamata jäänud tulu ei kompenseerita. Küll pakuvad laevafirmad laeva mitteväljumisel ilmastikuolude või tehniliste põhjuste tõttu võimalust kasutada piletit teistel sama firma laevadel.

Täpsem informatsioon laevafirma piletikassast ja broneerimiskeskusest.

Taksod?

Vanasadama reisiterminalide juures on võimalik reisijate pealevõtmiseks ja mahapanekuks kasutada Kiss&Sail parklaid. Parklasse saab endale vastu kutsuda ka takso. Kiss&Sail parklad on kasutamiseks ka mittelepingulistele taksodele ja sõidujagamis-app’ide sõidukitele (Bolt, Uber, Yandex jne). Otse terminali uste ette pääsevad vaid lepingulised taksod (Tallink, Tulika).

 

Te võite tellida takso ka omale meelepärasest taksofirmast. Palume mitte unustada, et

  • taksoveo teenuse ametlikud hinnad kehtestab vedaja;
  • piirhinnad puuduvad ja erinevatel taksodefirmadel on erinev hinnakiri.

 

Enne taksosse istumist tutvuge kollast värvi taksoteenuste hinnakirjaga takso parempoolse tagaukse aknal, millel peab olema märgitud:

  • sõidualustamise tasu
  • ootetunni hind
  • km hind

 

Vaadake, et takso armatuurlaua keskel on sõitjale nähtavale kohale pandud teenindajakaart (taksojuhi foto ja andmetega valge plastikkaart).
Sõidu alustamisel veenduge, et taksomeeter on sisse lülitatud ja see ka töötab sõidu kestel. Taksosõidu eest tasub sõitja taksomeetri näidu järgi eurodes. Taksojuhil on keelatud nõuda sõitjalt taksomeetri näidust kõrgemat sõidutasu. Küsige sõidu lõppedes taksojuhilt taksomeetri printerist väljatrükki.

Taksojuht on kohustatud selle taksoteenuse kasutaja nõudmisel andma. Rikkis taksomeetri ja printeri puhul on sõitjal õigus arve maksmisest keelduda. Taksojuhil on keelatud teenindada sõitjat rikkis taksomeetri või printeriga.

Mida on vaja teada Tax Free ostlemise kohta?

Väljaspool Euroopa Liitu resideeruvatel isikutel (ühendusevälise riigi resident) on õigus tagasi saada ostusummas sisalduv käibemaks juhul, kui ostetud kaubad võetakse Euroopa Liidust lahkudes endaga kaasa. Seega, tehes sisseoste erinevates kauplustes, kus pakutakse Tax Free Shopping teenust, on turistil võimalus muuta oma reis veelgi meeldejäävamaks.

 

1) KVIITUNG KAUPLUSEST

Tasudes kaupluses ostude eest saab isik müüjalt käibemaksutagastusega müügi kviitungi.

 

2) EKSPORDITEMPEL TOLLIST

Lahkudes Euroopa Liidust tuleb viimases väljumisasutuses (piiriületuspunkt) sealsele tolliametnikule ette näidata ostetud kaubad, pass ja käibemaksutagastusega müügi kviitung(id). Tolliametnik kinnitab templiga kaupade ekspordi käibemaksutagastusega müügi kviitungil.

 

3) RAHA KÄTTE

Esitades lähimas Global Blue tagastuspunktis tollitempliga varustatud käibemaksutagastusega müügi kviitungi koos passiga, kantakse tagastatav summa isiku krediitkaardile või makstakse välja sularahas.

 

*Käibemaksumäär: 20%
(Käibemaks miinus teenustasu moodustab tagastatava summa)
* Ühe päeva miinimum ostusumma ühes kaupluses (koos KM-ga): 40 EURi
* Tolli kinnitus ekspordi kohta tuleb saada hiljemalt ostukuule järgneva 3-nda kuu lõpuks
Ostes kaupasid vähemalt 40 EUR eest, säästate kuni 14% ostuhinnast.
Vaata ka: www.global-blue.com

Millised vanusepiirangud reisijatele kehtivad?

Reeglina ei reisi alla 15-aastased üksi. Alla 16-aastasel reisijal peab olema kas oma pass või vastav märge teda saatva vanema passis (7-aastase ja vanema lapse puhul ka pilt). Kui laps läheb reisile vanavanema või mõne teise täiskasvanud saatjaga, peab lapsel olema kaasas allkirjastatud reisiluba. Lapsevanema reisiloa standardankeedi saab laevafirmade kassadest või koduleheküljelt.
Sõltuvalt reisi ajast ja iseloomust võivad laevafirmad kehtestada erinevatele väljumistele täiendavaid vanusepiiranguid.
Kontrollige konkreetse laevafirma seatud tingimused juba broneeringu tegemisel oma reisibüroost või laevafirmast.

Ühistransport?

  • Kõikidesse reisiterminalidesse saab bussiga nr 2, mis sõidab marsruudil Mõigu/Lennujaam-Kesklinn-Reisisadam. Peatused: Reisisadam D-terminal ja Reisisadam A-terminal.
  • D-terminali bussipeatusesse käib lisaks ka buss nr 20.
  • Jalutustee kaugusele (umbes 600 m) A-terminalist jääb ka Linnahalli trammipeatus, kus peatuvad trammid nr 1 ja 2 ning Linnahalli bussipeatus, kus peatuvad bussid nr 3, 52 ja 73.

Kaotatud ja leitud asjad

Kui te unustate mõne eseme terminali, siis saatke meile e-kiri aadressile ts@ts.ee märksõnaga Lost & Found. E-kirjas tooge välja eseme kaotamise kuupäev ja kellaaeg, terminal, eseme(te) kirjeldus, omaniku kontaktandmed.

Kui avastate vahetult pärast laeva sadamasse saabumist, et olete unustanud oma isikliku eseme laeva, siis soovitame antud küsimustes pöörduda kohe vastava laevafirma personali poole terminalis.