Eesti turismiarendajad arutasid kruiisinduse tulevikku

ASi Tallinna Sadam algatusel kogunesid 17. jaanuaril Vanasadama Jahisadamas EAS-i, Tallinna Ettevõtlusameti, Eesti Turismifirmade Liidu ja Tallinna Giidide ühingu esindajad, et arutada üha enam populaarsust koguva Läänemere kruiisiturismi tulevikku ja Tallinna valmisolekut suurenevat turistide hulka hallata.

Seoses kruiisiturismi populaarsuse suurenemisega ning kruiisilaevade külastuste arvu prognoositava kasvuga on AS Tallinna Sadam otsustanud ehitada Tallinna Vanasadamasse täiendavalt kaks kaid, mis on mõeldud eelkõige mõõtmetelt suuremate kruiisilaevade teenindamiseks. Juhul, kui projekteerimis- ja ehitustegevus kulgeb plaanipäraselt, siis saab alates aastast 2014 Tallinnas ühel päeval korraga teenindada nelja üle 250 m pikkust laeva ning, olenevalt suurusest, 3-4 väiksemat laeva, mis tähendab omakorda, et ühel päeval linna külastavate kruiisituristide arv võib kasvada maksimaalselt 15 – 18 tuhande inimeseni. 

 

ASi Tallinna Sadam juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul annab sadam endale selgelt aru probleemidest, mis reisijate arvu sellise kasvuga võivad kaasneda. „Tallinna põhiline vaatamisväärsus ja turismimagnet – Vanalinn – jääb juba praegu mitme kruiisilaeva üheaegsel külastusel turistidele kitsaks,“ tõdes Kaljurand. Samas on mõeldamatu müüa kruiisifirmadele Tallinna kui atraktiivset sihtkohta ilma Vanalinna külastamise võimaluseta. „Et mitte kaotada tulevikus kruiisifirmade huvi Tallinna vastu näeme me kruiisiturismi arendamisel Tallinnas omalt poolt alternatiive ja tegevusi, mille rakendamise korral oleks võimalik reisijatevooge paremini hajutada ning vältida kõigile ebameeldivaid ummikuid ja ülerahvastatust populaarsete vaatamisväärsuste juures,“ ütles Kaljurand. „Neid võimalusi me oma tänasel kohtumisel ka lähemalt arutasime.“

 

EAS-i turismiarenduskeskuse direktori Tarmo Mutso sõnul on tegemist problemaatikaga, mida annabki kõige paremini lahendada kõigi osapoolte koostöös. „Tallinnale oleks vaja juurde uusi turismitooteid, mis füüsiliselt jääksid kaugemale vanalinnast ja kesklinnast laiemalt, „ märkis Mutso. Mutso sõnul peab kruiisitoote arendamiseks Tallinnas kindlasti tegema korrektuure ka koostöös turismifirmade vahel, et koordineerida paremini ekskursioonigruppide liikumist erinevate turismiobjektide vahel. Mutso sõnul ei ole täna kahjuks enam ka haruldane, kus puutume kokku olukorraga, et Tallinnas ei ole alati piisavalt hea keele- ja väljendusoskusega giide (eelkõige eksootilisemate keelte osas).

Kohtumise ühe tulemusena leppisid osapooled kokku, et EAS-i ja Tallinna linna kaasabil korraldatakse lähiajal Tallinna giididele täiendkoolitusi.

Vaata lisaks