Kuigi TS Laevad juhatuse kinnitusel käib nii Türgi kui Poola laevatehastes ehitus täie hooga, siis Poolas võib üks parvlaev hilineda ning Tallinna Sadama tütarfirmal on selliseks puhuks elluviimisel ka varuplaan.
TS Laevad juhatuse esimehe Kaido Padari sõnul tekib olukord, kus esimeseks oktoobriks jõuavad liinile vaid kolm uutest parvlaevadest ning neljas laev Poolast hilineb. Selliseks puhuks on Tallinna Sadama tütarfirmal TS Laevadel varuplaan, et tagada vajadusel lisalaevaga riigiga sõlmitud lepingumahu täitmine.
Hetkel käivad läbirääkimised Poola laevatehasega parvlaevade tegelike valmimistähtaegade täpsustamiseks. Kaido Padari sõnul on nende fookus lõpptähtajal ja kvaliteedil. Kuna laevad ostetakse aastakümneteks, siis tema sõnul kvaliteedis ei saa järeleandmisi teha ning see ilmselt tähendab ühe laeva puhul üleandmise tähtajas hilinemist.
Tema sõnul on probleemi allikaks lepingute kvaliteet, mis sõlmitud eelmiste Tallinna Sadama juhtide poolt, mis oleks võinud laevatellijate riskidega märksa enam arvestada. TS Laevadel on hilinemise puhuks käimas läbirääkimised erinevate pakkujatega asenduslaeva kasutamiseks, et tagada riigiga sõlmitud lepingu täitmine.