Muuga sadamas võeti kasutusele ro-ro laevadele mõeldud topeltramp

Muuga sadamas HHLA TK Estonia terminalis  võeti kasutusele uus ro-ro laevade teenindamiseks mõeldud topeltramp, mida hakkab kasutama laevafirma Eckerö Line alus MS Finbo Cargo; topeltrambi kasutuselevõtuga saab suunata senisest suuremas mahus Eesti ja Soome vahelisest kaubavahetusest välja Tallinna kesklinnas asuvast Vanasadamast.

“Muuga ja Vuosaari vaheline kaubaveoliin on end aastate jooksul tõestanud ning on logistikafirmade poolt hästi omaks võetud, kuna nii Eestist Soome suunduvatel kui ka vastupidises suunas toimuvatel kaubavedudel on see oluliselt sujuvam ja ka soodsam alternatiiv läbi Vanasadama toimuvale transiidile,” kommenteeris Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm. “Kahetasandilise rambi kasutuselevõtuga nii Muugal kui Vuosaari sadamas paraneb autode peale- ja mahalaadimise kiirus märkimisväärselt, mis võimaldab tuua veelgi enam kaubavahetust kesklinnast välja ning vähendada seeläbi ka Tallinna liikluskoormust.”

„Eckerö Line’i kaubavedude arv on viimastel aastatel kasvanud ning meie eesmärk on suurendada mahtu veelgi,“ ütleb Eckerö Line’i tegevdirektor Taru Keronen. „Topeltrambi kasutuselevõtt nii Muuga kui Vuosaari sadamates võimaldab samaaegselt laadida MS Finbo Cargolt veokeid, sõidukeid ja treilereid kahel tasapinnal. Oleme ainus laevaettevõte Soome lahel, mis viib osa sõiduautode liiklusest ja üle 60% raskeveokite liiklusest nii Tallinna kui Helsingi kesklinnadest eemale. Nii Muuga kui ka Vuosaari sadamad asuvad suurte põhimaanteede lähistel ning on kergesti ligipääsetavad.”

Uus topeltramp asub Muuga sadamas HHLA TK Estonia multifunktsionaalses terminalis, läbi mille käib suur osa Eesti kaubavahetusest muu maailmaga. “Meie terminali vaatest saame uue rambiga oma tööd kiirendada, aga lisaks olemasoleva sõidukivoo paremale teenindamisele loome jälle ühe olulise võimekuse tuleviku põhja-lõunasuunalise kaubaliikluse kasvuks,” lausus HHLA TK Estonia juhatuse esimees Riia Sillave.

Muuga sadama 13.kai ülemise tasandi reguleeritava rambi pikkuseks on 152 meetrit ja sõidutee laius 6 meetrit. Rambi metallosa kaal on  ligikaudu 400 tonni ja see võimaldab teenindada kuni 76 tonni kaaluvaid veokeid.

Rambi projekteerisid inseneribüroo Estkonsult OÜ ja MEC Insenerilahendused OÜ. Ehituse peatöövõtjaks oli Insenerehituse AS, metallosa valmistas Ciest Metal OÜ ning hüdraulikalahendused teostas Arthüdro OÜ.

Projekti kogumaksumus oli 5 miljonit eurot. Ehitustöid kaasrahastati 30% ulatuses Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) meetme kaudu, projekti nr 2019-EU-TM-0192-W (TWIN-PORT IV) raames.

 

Vaata lisaks