Ööl vastu tänast suundus Paldiski Lõunasadamast kodubaasi poole teele Hollandi Kuningriigi relvajõudude 43. mehhaniseeritud brigaadi 44. pataljoni soomus- ja toetustehnika. Kuigi laevale veeres paari-kolme tunni jooksul sada erinevat sõidukit, sealhulgas 14 üle kolmekümne tonni kaaluvat lahingsoomukit CV9035 ja kuus Leopard 1 baasil ehitatud ning enam kui nelikümmend tonni kaaluvat toetustanki, on Paldiski Lõunasadam suuteline enamaks.
“Sadama vaatenurgalt vaadates polnud hollandlaste soomusmasinate käitlemine midagi erakordset – suudame päeva jooksul vastu võtta kordades rohkem tehnikat ja varustust kui selleks siiani vajadus on olnud,” ütles aktsiaseltsi Tallinna Sadam koosseisu kuuluvas Paldiski Lõunasadamas tegutseva stividorfirma ESTEVE Terminal AS juhataja Üllar Raad, kelle sõnul asetab vägede vastuvõtmisele piiranguid kaide arv ja kandevõime ning saabuvate üksuste vajadus kraanade järgi. “Paldiski Lõunasadam suudab vastu võtta ro-ro (roll-on/roll-off) tüüpi veesõidukeid ehk veeremilaevu ning sadama kolme kai rambid kannatavad rahulikult sajatonniste masinate liiklemist. Liikuva tehnika puhul ei sea meile ajalisi piiranguid isegi kraanade arv, kuna sõidukid koos varustusega liiguvad laevadelt maha omal jõul,” lisas Raad. Hollandlaste tehnika saabus Paldiskisse ühe laevaga ning kasutas sildumiseks ühte kolmest Paldiski Lõunasadama kaist.
Liitlaste soomustehnika transportimiseks on Eestis siiani kasutatud nii mere- kui raudteed: näiteks ameeriklaste hetkel Eestis viibiva kompanii Stryker-tüüpi soomustransportöörid saabusid 1. jalaväebrigaadi Tapa linnakusse Saksamaalt rongiga.
Öösel Eestist lahkunud Hollandi soomustehnika jõudis Eestisse 2. veebruaril Paldiski Lõunasadama kaudu. Siin viibitud kolme ja poole nädala jooksul võtsid hollandlased osa nii Scoutspataljoni iga-aastasest talvelaagrist kui Eesti Vabariigi 97. aastapäevale pühendatud kaitseväe paraadist Narvas.