Lõppeva aasta novembrikuus lõppesid süvendustööd AS-le Tallinna Sadam kuuluvas Paldiski Lõunasadamas, mille tulemusena süvendati sadama akvatooriumi pöörderingi ja sissesõidukanalit seniselt 13,5 meetrilt 14,5 meetrini.
Tänaseks saavutatud sügavus – 14,5 m võimaldab nüüdsest Paldiski Lõunasadamas teenindada senisest suuremaid ehk kuni 100 000 tonnise kandevõimega tankereid.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul oli investeering süvendamisse oluline suurendamaks sadama positsiooni naftasaaduste transiidi turul konkurentsis teiste Läänemereäärsete sadamate ja uute terminalidega. "Investeering Paldiski Lõunasadama võimekuse tõstmisesse on suunaga tulevikku, et rahuldada eelkõige just sadamas tegutseva vedellastioperaatori AS Alexela Terminal praeguste ja uute klientide tulevasi vajadusi kui ka tõsta sadama atraktiivsust erinevate kaubaterminalide kliente silmas pidades," selgitas Kaljurand.
AS Alexela Terminali juhatuse liikme Aarto Eipre hinnangul on Eesti ainuvõimalus transiidimahtude säilitamiseks ja uute mahtude kaasamiseks pakkuda transpordikoridori konkurentsivõimelist hinda. "Suuremate tankerite ja kaubapartiide teenindamine vähendab oluliselt kauba transpordiahela omahinda ja tagab konkurentsivõimelise transiidiahela maksumuse."
Süvendustööd kestsid ligi 2 kuud ning need viis läbi Terramare Eesti OÜ. Süvendusala suurus oli 450 tuhat m2 ning orienteeruv süvendamise maht ilma ülesüvendamiseta 112 tuhat m3, süvendustööde maksumuseks kujunes 2,525 miljonit eurot.
Paldiski Lõunasadam on üks AS-le Tallinna Sadam kuuluvatest sadamatest. Paldiski Lõunasadamas käideldakse täna peamiselt ro-ro kaupu, vanametalli, puitu, turvast ja naftatooteid. Samuti on oluliseks tegevusvaldkonnaks naaberturgudele mõeldud uute autode transiit ja müügieelne teenindus.
