Tallinna Sadam kuulutas välja riigihanke Tallinna Vanasadama kruiisiterminali ja sellega piirneva promenaadiala ehitustööde läbiviimiseks. Multifunktsionaalne ja keskkonnasäästlik kruiisiterminal ehitatakse Vanasadamasse olemasolevate kruiisikaide vahetusse lähedusse. Mööda mereäärt ja tulevase kruiisiterminali katusetasandilt kuni muuli otsani rajatakse linnarahvale avatud jalutuspromenaad koos rohealadega.
Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusdivisjoni juhi Peeter Nõgu sõnul on tulvase kruiisiterminali puhul lähtutud nii kruiisireisjate kui ka linnakodanike vajadustest. „Eesti suurima mereväravana ning esimese mulje loojana soovime pakkuda meie pealinna külastajatele parimat külastuselamust. Vähemtähtis pole mereääre avamine linnakodanikele ja külastajatele. Usume, et uuest terminalist ja avatud jalutuspromenaadist saab linna üks visiitkaartidest ning armastatud ajaveetmiskoht kohalikele.“
Hanke raames ehitatakse uus multifunktsionaalne kruiisiterminali hoone koos selle teenindamiseks vajalike tehnovõrkudega. Hoone suletud netopind on ligi 4000 m2. Ehitustööde osaks on hoone katusele olemasolevast kruiisiväravast kuni Vansadama Loodemuuli tipuni rajatav kergliiklustee ja haljastusega 900 meetri pikkune promenaad, mille ääres on pingid, väikesed platsid ja varjualused jalutajatele ning tegevusala nii igas vanuses lastele kui tervisesportlastele.
„Kogu kompleksi arhitektuurne lahendus on ainulaadne säilitades ja väärtustades olemasolevat ajaloolist Põhjamuuli ehk lainekaitseseina ning luues uue maamärgi mere poolt tulijatele. Arhitektuurse lahenduse üheks kandvaks ideeks ongi luua uus atraktiivse arhitektuuriga merevärav, mis samal ajal ei varjaks mere poolt saabujale Tallinna vanalinna ainuomast panoraami.,“ selgitas Peeter Nõgu.
Terminali ruumid saavad olema avarad ja esinduslikud. Nii sise- kui ka välisarhitektuuris on tähelepanu pööratud materjalide ja inventari võimalikult headele keskkonnasäästlikkuse näitajatele. Hoonet hakkab kütma mereküte ning energiat ammutatakse lisaks päiksepaneelidest. Põhilised kasutatavad materjalid on klaas, naturaalne betoon, termotöödeldud männipuit ja mustaks värvitud teras. Avarates ruumides on palju elusaid taimi, mis loovad hea sisekliima ja tekitavad õdusa meeleolu.
Tallinna Vanasadama kruiisiterminali projekteerisid Salto Arhitektid koos Stuudio Tallinn arhitektidega. Inseneriosad projekteeris Sweco Projekt AS ja elektripaigaldised Rausi OÜ.
Kruiisihooajavälisel ajal on ligi 2000 inimest mahutav hoone kasutatav ürituste, kontsertide või konverentside korraldamiseks. Kompleksi oluline osa on aastaringselt toimiv restoran, mis pakub ajaveetmisvõimalusi promenaadil jalutajatele ja kutsub kaunist merevaadet nautima linnaelanikke ning külalisi.
Kruiisiterminali ja sellega kaasneva promenaadi ehitushanke pakkumiste tegemise tähtaeg on 09.12.2019 Kompleksi planeeritav valmimisaeg on suvi 2021.Terminalihoone tehniline lahendus tugineb uuringule, milles selgitati välja kuidas rakendada uues hoones energiatõhusaid, ökoloogilisi ja jätkusuutlikke lahendusi, mis sobiksid põhjamaisesse kliimasse ning mis võimaldaks hoonet opereerida ka kruiisihooajavälisel ajal. Uuringut toetas Euroopa Liit rahastades Interreg Läänemere programmi raames ellu viidud projekti Green Cruise Port.