Tallinna Sadam teeb ettevalmistusi sadamate infrastruktuuri täiendamiseks eesmärgiga suunata kaubavedudele keskenduvad ro-pax laevad (laevad, mis veavad nii kaubasõidukeid kui reisijaid) Muuga või Paldiski Lõunasadamasse.
Tallinna Sadama juhatuse liikme kommertsjuhi Margus Vihmani sõnul avaldas Tallinn-Helsingi liinil opereeriv laevafirma Eckerö Line eelmisel nädalal teate, mille kohaselt soovib firma tuua liinile veel ühe laeva. „Meile teadaolevalt on Eckerö täiendava laeva puhul siiani tegemist eellepinguga ja laeva ostu veel kinnitatud ei ole. Seetõttu pole tänaseks ka teada, millisest sadamast ja millal hakkab laev liinireise tegema.
Tallinna Sadama soov on suunata Tallinna ja Helsingi liinil kaubavedudele keskenduvad ro-pax laevad Muuga sadamasse.
„Hetkel tegeleme infrastruktuuri kohendamise vajaduste kaardistamise ja sobivaks muutmise selgitamisega. Muuga sadamas on ro-pax tüüpi laevadele sobilik infrastruktuur võrreldes Vanasadamaga piiratum. Igale laevale tuleb eraldi ja vastavalt laeva tüübile ning kapteni nõudmistele ette valmistada kai (näiteks vendrite tüüp ja kõrgus) ja ramp. Kuna kai ja rambi ettevalmistamiseks tuleb teha märkimisväärseid investeeringuid saab sellega tegelema hakata siis, kui on kindel milline laev tuleb,“ märkis Vihman.
Kommertsjuht Margus Vihmani sõnul uue laeva lisandumisega liinile ei suurene automaatselt kahe naaberriigivaheline kaubavedu. „Kaubavedu sõltub eelkõige majanduse seisukorrast. Iga uus laev võib küll liinile tuua vähesel määral täiendavaid mahte, aga pigem tekib soovijatele juurde täiendavaid valikuid väljumiste osas, mis hajutavad praeguseid kaubavedude mahte olemasolevate vahel. Eckerö täiendava laeva lisandumisega tekivad ka sõiduautodega reisijatele uusi võimalusi väljumisaegade valimiseks Soome reisimiseks.“
2017.aasta oktoobris taasavati Muuga-Vuosaari liin Tallinki laeva Sea Wind suunamisega Vanasadamast Muugale. Vastutustundlike ettevõtetena otsustasid nii Tallinna Sadam kui Tallink suunata kaubaveokid kesklinnast välja Muuga sadamasse, et vähendada liikluskoormust ja õhureostust kesklinnas. Mõlemad ettevõtted nägid selles eelist, et väljastpoolt Eestit ja Tallinna tulevatel sõidukitel on see hea võimalus hoida kokku aega vältides kesklinna ning suunduda Tallinna ringteedelt otse Muuga sadamasse.