Tallinna Sadama nõukogu kinnitas reedel ettevõtte 2016. aasta eelarve ja jätkas arutelu ettevõtte juhatuse esimehe valimiseks

Tallinna Sadama 2016. aasta eelarve kohaselt ootab ettevõte mahuliste näitajate säilimist tänavusel tasemel ning rahaliste näitajate muutust eelkõige uute tegevuste mõjul. Tuleva aasta oodatav tegevustulu on 106 miljonit ja puhaskasum 34,4 miljonit eurot.

„Järgmisel aastal prognoosime kaubamahuks 22,7 miljonit tonni ehk püsimist käesoleva aasta tasemel. Oodatav reisijate arv ulatub 9,96 miljonini, mis tähendab väikese kasvu jätkumist ja uuele rekordilisele tasemel jõudmist,“ lausus Tallinna Sadama juhatuse esimees Marko Raid. Võrreldes 2015. aastaga on prognoositav reisijate arv kahe protsendi ja kaubamaht ühe protsendi võrra suurem. Reisijate arvu hulka ei ole arvestatud parvlaevaühenduse mõjul lisanduvaid reisijaid.

„Olulisimaks muutuseks ning väljakutseks kontsernile saab olema mandri ja suursaarte vahelise reisiparvlaevaühenduse pidamiseks vajalike eeltööde õigeaegne lõpetamine nii parvlaevade ehituse kui teenindusstruktuuri loomise osas, mis on vajalikud opereerimistegevuse alustamiseks alates oktoobrist,“ märkis Raid.

Järgmise aasta eelarvestatud tegevustulu 106 miljonit eurot on 11 miljoni euro võrra tänavusest enam. Tuludest lisandub uue tululiigina tulu parvlaevadega opereerimisest ning oodatavalt ka tulu jäämurdjalt Botnica jäämurdehooaja välisel perioodil, kus tänavuses turu madalseisus tasuvat tööd ei leitud. Tulu traditsioonilisest sadamategevusest oluliselt ei muutu, tulenevalt mahuliste prognooside püsimisest käesoleva aasta taseme läheduses.

Järgmise aasta suurim investeering on nelja parvlaeva ehitamise lõpetamine, millega Tallinna Sadam alustab 2016. aasta sügisel mandri ja suursaarte vahelise parvlaevaliikluse teenindamist.

Sadamategevusega seotud olulisemad investeeringud on suunatud Vanasadamas reisijate ja sõidukite liiklustingimuste avardamisele ja kaasajastamisele kõigis terminalides. Kasvanud laevaliikluse ja reisijate arvu teenindamiseks võetakse kasutusse seni vähekasutatud ala sadama põhjaosas, rajatakse sõidukitele elektroonsete läbipääsudega reguleeritud ootealad laevadele minekuks ja laevadelt tulekuks. Uuendatud liiklusskeemid sadama-alal valmivad lõplikult 2017. aastal.

Tallinna Sadama eelarvestatud tegevuskulud on 64,0 miljonit eurot. Ettevõtte ärikasum on 44,3 miljonit eurot.

Tallinna Sadama poolt 2016. aastal omanikule ehk Eesti riigile väljamakstavaks dividendi summaks on eelarves arvestatud 35 miljonit eurot, sellele lisandub tulumaksukulu 8,75 miljonit eurot.

Ühtlasi jagati nõukogu reedesel koosolekul infot Tallinna Sadama juhatuse esimehe kandidaatide valimisest. Nõukogu esimehe Aare Targa sõnul ei soovi nõukogu teha nii olulisi otsuseid kiirustades. „Kandidaatide nimekirja on personaliotsingufirma Amrop ettepanekul lisandunud uusi inimesi, kelle kandidatuure soovib nõukogu põhjalikult kaaluda. Loodame juhatuse esimehe välja valida jaanuarikuu jooksul,“ selgitas Tark.

AS Tallinna Sadam on Eesti suurim kauba- ja reisisadamatekompleks. Sajaprotsendiliselt riigile kuuluv AS Tallinna Sadam koosneb viiest sadamast: Vanasadam, Muuga sadam, Paldiski Lõunasadam, Paljassaare sadam ja Saaremaa sadam.

Vaata lisaks