Tallinna Sadam avas Vanasadamas täna pärastlõunal A- ja D-terminali kallasalasid ühendava jalakäijate silla. Värske silla avasid kõigile linnaelanikele ja turistidele Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm ja Tallinna abilinnapea Andrei Novikov. Eesti kõrgemad mereväe ohvitserid viitseadmiral Tarmo Kõuts, kontradmiral Igor Schvede ja kommodoor Jüri Saska ristisid selle nimekonkursi tulemusel Admiralisillaks.
Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm sõnas silla pidulikul avamisel, et kuigi Admiralisild on juba iseenesest oluline ja kauaoodatud samm sadamaalale mugavama ligipääsu tagamiseks, siis Tallinna Sadama eesmärk on järk-järgult Vanasadamat edasi arendada ning lisaks esindusväravaks olemisele sinna ka üha rohkem linnamelu võimalusi luua.
„Tänu Admiralisillale ühendame Reidi tee abil Pirita ja Kadrioru ning Kultuurikilomeetri abil Kalamaja ja Põhja-Tallinna kõigile jalakäijatele ja kergliiklusele. Jätkuva Vanasadama arendamise tulemusel läbib tulevikus kogu linnakut Pirita teest Kalarannani rohepromenaad, millele lisanduvad väiksemad rohealad ja haljastus,“ kirjeldas Kalm.
Tallinna abilinnapea Andrei Novikovi sõnul on sadamaala muutumas üha enam piirkonnaks, mis on kõigile avatud ja külalislahke. „Värskelt avatud kruiisiterminal ja seal paiknev promenaad koos täna avatud Admiralisillaga loovad võimaluse linlastel ja Tallinna külalistel lihtsasti mere äärde tulla ja siin mõnusasti aega viita. Näeme juba kui hästi on rannapromenaad vastu võetud ja aina rohkem inimesi on sinna tee leidnud,“ lisas Novikov.
Üle Admiraliteedi basseini kanali rajatud Admiralisild on Eestis ainulaadne pöördavatav sild, mille projekteerisid Witteveen + BOS ja arhitekt Robert-Jan van der Veen arhitektuuribüroost Plein06 2017. aasta ideekonkursi võidutöö „ New Balance 100“ alusel ning ehitas KMG Inseneriehituse AS.
KMG Inseneriehituse juhatuse liige Indrek Pappel ütles, et sellise unikaalse silla ehitamine oli tõsine väljakutse ning vajas head projektijuhtimist nii välispartneritega suhtluses kui ka piiriüleste logistiliste küsimuste lahendamisel, et sild just sellisel kujul valmis saaks. Silla tehniline lahendus lubab silla avada ja sulgeda vaid loetud minutitega ning seetõttu on igal juhul tegemist kõige kiirema teega A- ja D terminalide vahel.
Admiralisilla avamise ja sulgemise ajad on nähtavad Tallinna Sadama veebilehel ning lähitulevikus silla otstesse paigaldatavatel infotabloodel.
Admiralisilla nimi selgus avaliku nimekonkursi käigus. Nimekonkursile esitati üle 500 erineva nimekombinatsiooni, sealhulgas pakkus Admiralisilla nime erinevates kirjapiltides 83 inimest. Nimekonkursi zürii poolt valitud kolme nime hulgast anti ülekaalukalt enim hääli just Admiralisillale. Admiralisild viitab Admiraliteedi basseinile ja kanalile ning see seondub hästi piirkonna ajaloolise identideediga – Admiraliteet rajati 18. sajandi esimeses pooles ning millest juba omal ajal suurima tööstuskeskusena kujunes Tallinna linnale oluline piirkond. Silla nimele kohaselt ristis silla pidulikult viitseadmiral Tarmo Kõuts.
Silla ehitamise ja garantiiperioodi hoolduse maksumuseks oli kokku 4,22 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Silla rajamist kaasfinantseeris Euroopa Liit Euroopa Ühendamise Rahastu projektist TWIN-PORT 2 nr 2014-EU-TM-0087-M.
Sild on osa Vanasadama arendusplaanist „Masterplaan 2030“, millega sadam rajab kaasaegse ja rohke jagatud ruumiga linnaku. Seni üksnes parklatena kasutatavad terminali alad muutuvad sega-kasutusega piirkondadeks. Sadama teenindamiseks vajalikud funktsioonid sulanduvad roheluse ja targa avaliku ruumi planeeringuga.
Alustatud on D-terminali esise väliruumi ehitustöödega ning lähitulevikus jätkatakse A-terminali ning sinna juurde kuuluva ala arendamisega. Algatatud on ka teiste veel arendamata Vanasadama alade detailplaneeringud.