Tallinna linnavalitsus kuulutas välja EL-i Rail Baltica ning riigi ja linna ühisrahastatava Vanasadama uue trammiliini projekteerimishanke, mis on aluseks sadamat Rail Baltica terminali ja lennujaamaga ühendavaks kahe kilomeetri pikkuseks trammiühenduseks.
Tallinna linnapea Mihhail Kõlvarti sõnul elanike arv pealinnas üha kasvab, samas on linnatänavate läbilaskevõime paraku piiratud. „Sellepärast keskendume täna ja ka tulevikus nii trammiliikluse kui ka ühistranspordi arendamisele laiemalt,“ märkis Kõlvart. „Kiire trammiühenduse rajamine Tallinna lennujaama ja Vanasadama vahel on üheks oluliseks etapiks suuremast visioonist Vanasadama piirkonna ning sealse linnaruumi arendamisel. Ühtlasi mõjub see positiivselt nii linna kui ka riigi turismisektorile, ühendades mugavalt ja kiiresti nii meie mere- kui ka õhuvärava.“
Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul on Vanasadama trammiliin osa laiemast ühenduvuse parendamisest läbi Rail Baltica projekti. “Trammiga oleme lennujaama juba mitmeid aastaid saanud sõita ning tänaseks tundub see iseenesest mõistetav, et see trammiliin oli vajalik mitte ainult RB jaoks, vaid ka Tallinna terviklikkusele. Arvan, et uus trammiliin võib olla veelgi olulisem, kuna loome uusi ühendusi juba kesklinna ning ka üha areneva Admiraliteedi basseini piirkonna juurde. Uue trammiteega jooksevad tulevikus kõik transpordiliigid RB Ülemiste terminali, mis muutub ka kogu liikluse tuiksooneks.”
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Valdo Kalmi sõnul on trammitee valmides Eesti suurim turismivärav ehk Vanasadam mugavalt ja kiirelt ühendatud nii kesklinna kui ka lennujaama ja tulevase Ülemiste terminaliga. „Mõlemast meie terminalist – nii A- kui D-terminalist – pääseb reisija tulevikus mugavalt trammile, selleks ehitatakse juba praegu silda kahe terminali vahele üle Admiraliteedi basseini kanali,“ rääkis Valdo Kalm. „Usutavasti avardab Rail Baltica valmides tekkiv ühendatud transpordiring ka reisijatele uusi võimalusi, näiteks reisipakettide näol, mis kombineerivad omavahel laeva- ja rongireisi.“
Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Tõnu Grünberg leiab, et juba teine Rail Baltica projekti raames finantseeritav trammiliin annab kogu projektile lisandväärtust. „Tulevaste Rail Baltical reisijate jaoks on see kindlasti positiivne areng, kuna uue trammiliini näol on tegemist Rail Baltica põhimõttelise jätkuga. Kiire rongiühenduse ehitustööd saavad mitmel pool Eestis tõelise hoo sisse juba tänavu ning ühtlasi on lootust, et trammiga saab uuel liinil sõita juba enne Rail Baltica põhitrassi valmimist,“ lausus Grünberg.
Vanasadama trammiliini projekteerimine toimub 2021. aastal ja ehitustöödega alustatakse 2022. aastal. Esialgse ajakava kohaselt on ehitustöödega võimalik lõpetada 2023. aasta lõpus. Trammitee ehituse maksumus on hinnanguliselt 15-20 miljonit eurot.
Vaata SIIT, kuidas trammitee kulgema hakkab