Vanasadama arendamisel lähtutakse eesmärgist rajada terviklik multifunktsionaalne linnaosa aktiivselt toimiva reisisadama piirkonda.

Tuleviku Vanasadam –  Eesti suurim ja atraktiivseim turismivärav ning moodsa linnaruumi osa.

 

2017. aastal valmis Vanasadama ala Masterplaan, mis on pikaajaline ja laiaulatuslik arendusplaan Vanasadama ala kinnisvara arenduse planeerimisel. Kinnisvara arenduse eesmärgiks on kujundada Vanasadama alast mitmekülgne uudne külalislahke linnaruum, mis pakub linnaelamust ning turvalist ja kvaliteetset avalikku ruumi. Vanasadamast kujuneb linna süda ning koht, kus kohalikud armastavad käia. Meritsi saabujatele on see värav Eestisse. Maa poolt saabujatele on see värav maailma.

Vanasadama Masterplaan 2030+

Kinnisvara arenduses on alustatud maailmakuulsa arhitektuuribüroo Zaha Hadid Architects poolt valminud Vanasadama arendusplaani Masterplaan 2030+ elluviimisega, mis pakub pikemas perspektiivis unikaalset võimalust tulusaks kinnisvara arenduseks.

 

Tulevikuvisioon

2019. aastal algatati Tallinna linna poolt detailplaneeringud, mis hõlmavad kogu Vanasadama ala. Algatamisele järgneb detailplaneeringute menetlemine. Kuni detailplaneeringute kehtestamiseni püüab Tallinna Sadam ajutiste lahenduste ja tegevustega A- ja D-terminali ümbritsevat avalikku ruumi kujundada inimsõbralikumaks.

2021

Avati uus kruiisiterminal ja promenaad

15. juuli avati moodne multifunktsionaalne kruiisiterminal ja 850 meetri pikkune katusepromenaad, mis ühendab mereääre Kultuurikilomeetriga, avades linnarahvale vaba aja veetmiseks seni ligipääsmatu sadama-ala.

Loe rohkem
2021

Avati Admiralisild

24. augustil avati Vanasadamas A- ja D-terminali kallasalasid ühendav jalakäijate sild.

Loe rohkem
2021

Avati D-terminali parkimismaja

15. veebruaril avati Vanasadamas D-terminali vahetus läheduses ühe maa-aluse ja nelja maapealse korrusega parkimismaja.

Loe rohkem
2020

Valmis Pikksilma promenaad

04. juuni avati mereäärne Pikksilma Promenaad, mis on Reidi tee pikenduseks Vanasadama kaide poole.

Loe rohkem
2019

Algatati Vanasadama detailplaneeringud

2019. aasta viimases kvartalis algatati Tallinna volikogu poolt neli detailplaneeringut Vanasadama alal.

Loe rohkem
2019

Valmis KODA Park Vanasadamas

Koda Park linnak koosneb kahekümnest kompaktsest ning samas paindlikust Koda moodulmajast.

Loe rohkem
2019

Valmis Reidi tee koos jalakäijate promenaadiga

Sadama lähistelt Lootsi ja Ahtri tänava ristmikult algava ja Russalka mälestusmärgi juures Pirita teele suubuva Reidi tee kogupikkus on 1,93 kilomeetrit.

Loe rohkem
2018

Käivitus süsteem Tark Sadam D-terminali alal

2018. aastal sai lahendus Tark Sadam valmis D-terminalis.

Loe rohkem
2017

Käivitus süsteem Tark Sadam A-terminali alal

3. oktoobril käivitus Vanasadama A-terminali alal sõidukitega reisijaile Targa Sadama süsteem, mille abil juhatatakse sõidukid pärast check-in'i infotabloode abil laeva ja tõkkepuud avanevad tänu kaameratega numbrituvastusele automaatselt.

Loe rohkem
2017

Avati kruiisiala juures klubi Laine

Samas kohas tegutseb 2019. aastast alates klubi Laev, kus on toimunud palju meeleolukaid klubiõhtuid ja kontserte. Viimastel aastatel on populaarsed olnud suvised vabaõhukontsertid.

2016

Kuulutati välja Vanasadama arendusplaani ehk Masterplaani ideekonkurss

21. novembril kuulutas Tallinna Sadam välja Vanasadama arendusplaani ehk Masterplaani ideekonkursi, et tuua Vanasadamasse sadamafunktsioonide kõrvale rohkem linnalist arendust ning muuta piirkond kergesti läbitavaks ja atraktiivseks linnaruumiks.

Loe rohkem
2014-2017

Balloon Tallinna atraktsioon kruiisiala juures

20. juunil avati Vanasadama alal uus atraktsioon – Balloon Tallinn ehk hiiglaslik maa külge ankurdatud heeliumiõhupall.

Loe rohkem
2012

Avati Sadama Turg ja Kochi kvartal (Kochi Aidad)

23. veebruar avati Admiraliteedi basseini ääres C-terminali asemel Sadama Turg, kus pakutakse lisaks suurtootjatele ka väiketootjate kaupu.

Loe rohkem
2010

Jahisadam

21. mail avas Tallinna Sadam Admiraliteedi basseinis uue jahisadama, milles oli 62 kaikohta kuni 60-jalastele jahtidele. Samuti oli ja on sadam võimeline vastu võtma ka suuremaid jahte ning nn superjahte.

Loe rohkem
2010

Masterplaan

2010. aasta masterplanist pärinevad ideed pääslate ärakolimiseks ja Targa Sadama elluviimiseks.

2005

Kaubasadama lõplik kolimine (katkestati raudteeühendus Loodemuulilt)

Kaupade käitlemine on Vanasadamast liikunud aja jooksul kaubasadamatesse. Täna käideldakse Vanasadamas põhiliselt Ro-Ro kaupu (veeremit).

1996

Valmis D-terminal

8. juunil avati reisijatele Vanasadama D-terminal.

1995

Sadamavalitsuse hoone

1. juulil võeti kasutusse Tallinna Sadama sadamavalitsuse 4-korruseline rekonstrueeritud haldushoone.

1994

Valmis A-terminal

A-terminal ehitati 1979. aastal, B-terminal ehk Rootsi terminali juurdeehitus lisati arhitekt Ülo Peil projekti järgi 1992. aastal.

Loe rohkem
1994

Valmis C-terminal

Endine Tallinna Laevaremonditehase remonditsehh ehitati ümber väikelaevade terminaliks ning see hakkas kandma C-terminali nimetust.

1991

valmis B-terminal

22. mail võeti Merekaubasadamas kasutusse lepingujärgselt valminud uus reisiterminal – B-terminal. See oli sadamas esimeseks euroopalikuks ehitiseks.

1990

Reisid Stockholm-Tallinn liinil

17. juuni hommikul jõudis Stockholmist Merekaubasadama kai äärde reisilaev Nord Estoniat.

Loe rohkem
1990

Esimene reis liinil Tallinn-Helsingi parvlaevaga TALLINK

Eesti Merelaevanduse ja Soome laevakompanii Palkkiyhtymä Oy ühisfirma Tallink tõi 8. jaanuaril 1990 liinile Soome lipuga parvlaeva TALLINK.

Loe rohkem
1980

Tallinn-Helsingi liinil alustas Georg Ots

Mootorlaev Georg Ots ehitati aastatel 1978-1980 Poolas. Laeva pikkus on 136,4 meetrit ja mahutab 1200 reisijat. Alles 1993. aastal ehitati laevale autotekk, mis mahutav 120 sõidukit.

Loe rohkem